Vilse i skogen

En sak kan jag säga. Jag ska aldrig mer gå i skogen med J.
I Lördags så fick han med mig ut i skogen, vi skulle klättra upp på ett jätte stort berg.
Dock hittade vi inte stigen, så vi fick fri klättre upp bland branta väggar och hal mossa.
Tog väl kanske 40-45 minuter innan vi var uppe. Men påvägen ner, sa J att de finns en stig. Så vi slipper kasa oss typ kilometer ner samma väg!

Väl uppe, jätte FIN dyn över råneälv, Mysigt!
Vi hittar en stig som tar oss ner, men helt plötsligt försvann den. Så vi följer skoterleden istället.
Såklart försvann den oxå, och alla röda kryss på träden var som bortblåsta!
ääh, vi ska bara gå rätt ner, och åt höger säger J.
Nää Vänster ska vi gå säger jag. Men litar på att han har rätt.

Efter att ha gått i ca en timme var vi tvungna att inse att vi var VILSE!
Vi gick bland hala stenar, högt gräs, tät skog, hål i marken. You name it, ALLT!

Halvvägs uppe.


Men vi går helatiden neråt. tillslut kommer vi ut på den stora vägen.
Då var klockan ca 13:30. Och jag började jobba 14:30.
Frågan var ju bara om vi ska gå vänster eller höger för att komma till bilen.
Höger säger säger J och vi börjar gå en bit.
Näää det måste vara vänster kommer vi fram till och vänder.
ingen bil i sikte och vi ångrar oss igen, det MÅSTE vara höger.
Vi vänder IGEN och går en mycket längre bit den här gången. Ingen bil. det måste vara Vänster!
Och vi vänder. Efter att ha gått tillbaka åt vänster, lite längre än förra gången, ser vi en bil vid vägkanten.
DÄR måste ju vi oxå ha parkerat! Skyndar oss dit och mycket riktigt, där står bilen.
Det var ca 200 m från där vi vände förra gången vi gick åt vänster. Hade den andra bilen stått där tidigare så hade vi sluppit gått fram och tillbaka 100 gånger! haha!

Jag hade iallafall rätt, vi skulle åt vänster hela tiden! ;)
Klockan va ca 14:00 när vi hittade bilen. fick ringa till jobbet och tala om att jag blir lite sen, för vi gick vilse i skogen! HA HA!
Och jag har fortfarande träningsvärk i benen! Det blir bara värre och värre!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!
Denna blogg drivs av en 20 årig tjej med rötterna ifrån södra sverige.
Men med lasset på väg 100 mil norrut.
Här får du följa mig genom min resa mot kärleken och bort från både jobb, vänner och familj.
Denna blogg är skapad främst för att hålla vänner och bekanta uppdaterade.
Men kommer även att vara tillgänglig för alla där ute som vill ha lite läsning utöver det vanliga!
Happy reading // Malin
RSS 2.0